אין חופש בעבדות, אין חופש בזנות

ברכה ברד, מקימת התא הפמיניסטי באונ׳ תל אביב, מארגנת מצעד השרמוטות ובוגרת תכנית ׳תשתית׳ של ישראל חופשית כותבת אודות ההחלטה בוועדת שרים להפליל את צרכני הזנות

ברכה ברד17.07.17

אתמול אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק לאיסור צריכת זנות ושיקום נשים בזנות. הצעת החוק היא תוצאה של שיתוף פעולה בין חברות כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית- הבית היהודי, יש עתיד, מרצ והרשימה המשותפת. על פי החוק המוצע צרכני הזנות (שמעתה אתייחס אליהם כזנאים, כיוון שלטעמי גוף האדם אינו מצרך) יחשבו לעבריינים, ויוטל עליהם עונש מאסר או קנס כספי. בנוסף, הצעת החוק כוללת פרק הגנה וסיוע לנמצאים ונמצאות במעגל הזנות על מנת למנוע פגיעה באלו שהגיעו לעיסוק זה בלית ברירה. לטעמי, מעיד שיתוף הפעולה הכה חריג בנוף הפוליטי על חשיבותו של החוק עבור כל אזרחי ואזרחיות המדינה.

אין חופש בעבדות, אין חופש בזנות

הדיון שהתעורר בעקבות ההצעה מתיימר לשים את החופש במרכז- מתנגדי החוק טוענים כי חופש העיסוק של העוסקות בזנות יפגע בעקבותיו. ההצעה הוציאה אל האור את כל אבירי החופש המתיימרים לשים בראש מעיינם את שלומן של הנשים בזנות, אך נראה שהחופש שעליו הם נלחמים הוא דווקא החופש של הזנאים, לקנות את גופה של אישה ולעשות בו כרצונם. קריאה בעמודי העדויות של הזנאים כמו when he pays מציגה בפנינו עולם שבו השטר שמועבר מיד ליד מקנה את הזכות לעשות כל שתרצה. לאישה בזנות אסור להגיד לא אחרי שהעסקה התבצעה. אסור לה להתחרט, אסור שיכאב לה, אסור לה להיות בת אדם. החופש שנרכש הוא לא החופש להתפרנס, אלא החופש לאנוס, להתאכזר, ולהתעלם מזו שנמצאת בצד השני של ה"עסקה".. מרבית הנשים בזנות מעידות שהיו רוצות לצאת מהמעגל, אילו רק ניתנה להן האפשרות. מדובר מעגל אכזרי, הכולל לרוב שימוש בסמים על מנת לשרוד את המקצוע, וחוויות שמותירות טראומה יומיומית שגם לאחר היציאה ממעגל הזנות השפעתן נשארת. עולם הזנות הוא עולם שהבחירה בו היא במרבית המקרים בחירה חד כיוונית- נשים בזנות מתות בממוצע בגיל ארבעים, ומעטות ספורות יוצאות מהזנות ומשתקמות. "תעשיית" הזנות היא תעשיה שבה התעללות ואונס יומיומיים, ללא כל אפשרות להתלונן או להתגונן, וזהו לא מקצוע שחברה חופשית, חברה מוסרית, צריכה לאפשר את קיומו.

כשם שלא נגן על החופש של אדם להימכר לעבדות, על אף שמדובר במקצוע ובו הביטחון התעסוקתי מובטח לנצח, כך אין עלינו לצאת ולהגן על זכותן של נשים למכור את גופן על מנת להתקיים. אם יש בחברה בנו אנו חיים מי שאין ביכולתו להתקיים בלי אפשרות זו, מדובר בבעיה חברתית שעלינו לפתור מהשורש, ולא במקצוע שיש לפעול ולשמרו. חברה שמאפשרת לזנות להתקיים משדרת מסר ברור לאזרחיה- אנחנו לא ערבים זה לזו, מי שנמצא בצרות צריך לדאוג לעצמו וכל צורה היא לגיטימית. זו חברה חסרת מצפן מוסרי, שאני לא מעוניינת להיות חלק ממנה.

 

הוספת תגובה
שם:
נושא:
תגובה:
>>
כל התגובות
01
תום וולףאני חולק על דעתה של ברכה ברדאמנם ברכה ברד תרמה רבות בתור פמינסטית דוגמה צעדת השרמוטות אשר צעדתי בה, אך אני תומך בזנותץ. יש כאן פגיעה בחוטפש העיסוק. בניגוד לעבדות אשר נאבק עלייה ב1851. זונה מרוויחה כסף.
בהולנד, גרמניה ואוסטריה יש אישור לזנות.
02
מרגלית לנקאי אפשר לקנות אנשיםכל מילה בסלע. אין ילדה קטנה שחולמת להיות זונה כשתגדל. לדעתי, מי שחושב שהוא יכול לקנות את גופה של אישה (או גבר) מאמין שהוא שווה יותר מאשר האיש.ה מולו, וזו עוולה אמיתי.
03
דורש צדקהפללת לקוחות זנות היא בדיוק ההפך מישראל חופשיתלכל הדברים הרעים בזנות יש חקיקה קיימת - סרסרות, אונס, סחר בנשים, זנות קטינים, כפייה ואלימות. ההצעה כי אישה, בגירה, ללא סרסור, תוכל לפרסם מרצונה באינטרנט לקיים יחסי מין תמורת תשלום, ואם הגבר יסכים אז צריך להפליל אותו. היא התערבות בחופש הפרט. והמדרון חלקלק ביותר. הפלה היא רצח (להפליל את הרוצחות), אכילת בשר היא אצח (להפליל אות אוכלי השווארמות)
04
דורש צדקהתערבות ביחסים בהסכמה בין בגירים הינה מדרון חלקלק שסופו מי ישורנויש בקרבנו אנשים שמאמינים שיחסים הומוסקסואלים הינם סטייה מדרך הטבע, פוגעים בגבר הנחדר וגורמים להפצת איידס. מבחינת תורת העם היהודי זה נחשב גילוי עריות ונמשל למשכב בהמה. יש הקוראים לטיפולי המרה. עד שנות ה-90 זה היה עברה פלילית שדינה מאסר (למרות שהרוב תמך בהומואים). אז מומלץ בחום לא לנסות לאכוף מוסר (ותהה תחושת הצדק גבוהה ככול שתהה). גם ככה כל מה שציינת בכתבה (אלימות, אונס, סרסרות, כפייה, סחר בנשים - הינם עברות פליליות כבר כיום)
הויההויהתרמו!תמכו בפעילות שלנו!
עזרו לנו להמשיך לפעול!
הצטרפו!כל חתימה מחזקת! הצטרפו לתנועת ישראל חופשיתספרו!נתקלתם בכפיה דתית?
זו הכתובת שלכם!
כתבו!הצטרפו לצוות הכותבים באתר ישראל חופשית! לוח אירועים עוד אירועים >

לוח אירועים InstagramFacebook
הרשמה לניוזלטר