הרכבת הקלה לא תפעל בשבת- לא הגיוני!

מכתב רשמי שנשלח הבוקר ממיקי גיצין, מנכ"ל ישראל חופשית אל שר התחבורה ישראל כץ, מבקש לשקול מחדש את ההחלטה לפיה הרכבת הקלה שבנייתה מתחילה בימים אלה באזור המרכז, לא תפעל בשבת. קראו את המכתב וכתבו לנו את דעתכם בתגובות

מערכת ישראל חופשית10.08.15

הבוקר נשלח מכתב רשמי ממיקי גיצין, מנכ"ל תנועת ישראל חופשית לשר התחבורה ישראל כץ בנוגע לפעילותה של הרכבת הקלה שבניית המסלול עבורה מתחילה בימים אלה באזור המרכז. גיצין במכתבו, כותב:

 

הרכבת הקלה לא תפעל בשבת- לא הגיוני!מסלול הקו הראשון של הרכבת הקלה. "Tel Aviv Red Line Map-HE" מאת Ori- נוצר על ידי מעלה היצירה after info from http://goo.gl/H3HPSF. מתפרסם לפי רישיון Attribution דרך ויקישיתוף - https://goo.gl/oa2Dhk

"ראשית, ברצוני לברך אותך על הוצאתו אל הפועל של פרויקט "הרכבת הקלה", הפרויקט הוא פרויקט בעל חשיבות עליונה לפיתוחו של מטרופולין גוש דן וכולנו תקווה שהוא יצעיד את התחבורה הציבורית בישראל לעידן בו אנחנו חיים.

 

הגיע לידיעתי כי על פי התוכנית הנוכחית הרכבת צפויה לשבות בסופי שבוע וחגי ישראל, משמעות הדבר כי הרכבת לא תפעל בכ-25% מימות השנה.

 

פרויקט הרכבת הקלה, הוא פרויקט חריג בגודלו ועוצמתו וכך גם ההשקעה הכספית בו המוערכת במיליארדי שקלים. לפי יעדי התוכנית הוא מתוכנן לשנות את מאפייני התחבורה הציבורית במדינת ישראל בכלל ובגוש דן בפרט. עם זאת, וכמו שקבעו כבר מומחים אין אפשרות לקיים פעילות תחבורה ציבורית יעילה כאשר היא מושבתת לזמן רב מימות השנה. חבל יהיה לגלות כי המשאבים הרבים שמושקעים ברכבת הקלה והמחיר הרב שמשלמים רבים מאיתנו על חפירת ובניית התשתית לרכבת יהיה לחינם, ובפועל כמות כלי הרכב הפרטיים לא תפחת באופן משמעותי.

 

מהלך שכזה עתיד ליצור מצב אבסורדי, בו תושבי המרכז יכולים להשתמש בתחבורה ציבורית בימות השבוע, אבל נאלצים להחזיק ברכב פרטי רק לצורך שימוש בסופי השבוע.

 

מעבר לכך, חשוב לציין כי בניגוד לקווי האוטובוס הפעילים בישראל הרכבת הקלה היא פרוייקט חדש ואיננה חלק מהסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה ולכן לא נכון מבחינה תחבורתית וחברתית להשבית את הרכבת מטעמים לא עניניים שיהיו בעלי השלכות משמעותית על כל תפיסת התחבורה הציבורית בישראל.

 

מובן כי מדובר על שימוש בשירותי הרכבת הקלה במתכונת שבת ולא במתכונת זהה לפעילותה של הרכבת בשאר ימות השבוע.

 

לאור הדברים הכתובים לעיל אבקשך לשיקול מחדש את החלטתך ולמנוע זריקת משאבים רבים לטמיון מסיבות פוליטיות שאינן רלוונטיות לעצם העניין."

 

ד"ר יואב לרמן, מומחה לתכון עירוני, מוסיף כי ההתייחסות לתחבורה ציבורית צריכה להיות כאל תשתית בסיסית לקיומם של החיים, בדומה לחשמל ומים. בפועל, מידת ההשקעה ואופן ההתייחסות הממשלתית לעניין, מעידה על כך שמדובר בפרוייקט תשתית בסיסי ולא במוצר צריכה אופציונאלי. כמו ששירותי החשמל והמים אינם נפסקים במהלך השבת, כך גם התחבורה הציבורית צריכה להמשיך לפעול ולאפשר לאזרחי ישראל את מרב ההזדמנויות והאפשרויות לחיות בדרך שבה הם מעוניינים.

 

ממתינים לתגובתו של השר כץ ומזכירים- תחבורה ציבורית מקיימת ומפותחת לא יכולה באמת להיקרא כזו, אם היא לא פועלת בחלק כל כך נכבד מהזמן. מן הראוי שאם מתהווה פרויקט כל כך מתקדם, ההנאה והשימוש בו יהיו מקסימליים. זה הפתרום הסביבתי, הבטוח והכלכלי יותר.

הוספת תגובה
שם:
נושא:
תגובה:
>>
כל התגובות
הויההויהתרמו!תמכו בפעילות שלנו!
עזרו לנו להמשיך לפעול!
הצטרפו!כל חתימה מחזקת! הצטרפו לתנועת ישראל חופשיתספרו!נתקלתם בכפיה דתית?
זו הכתובת שלכם!
כתבו!הצטרפו לצוות הכותבים באתר ישראל חופשית! לוח אירועים הרצאה משפטית ק.שמונה 27.5.19הרצאה משפטית ק.שמונה 27.5.19הרצאה משפטית גבעתיים 16.619הרצאה משפטית גבעתיים 16.619עוד אירועים >

לוח אירועים InstagramFacebook
הרשמה לניוזלטר