תמונה מדה מרקר עם טבלה וכותרת התחבורה הציבורית בשבת מתרחבת אבל חלק מהרשויות נותרות מאחור
Picture of מייקל בליכי

מייקל בליכי

רכז מדיניות ציבורית

בדיקת ישראל חופשית: מעל מליון וחצי איש נהנים מתחב"צ בשבת

סוגיית התחבורה הציבורית בשבת נהנית מתמיכה ציבורית חסרת תקדים, ואנו יכולים לראות כי לאורך השנים עוד ועוד ערים מצטרפות לשירותי ההסעות בשישי בערב ועד מוצאי שבת. מעבר לסוגיית החופש, היעדר תחבורה ציבורית בשבת היא אחת מהעוולות הציבוריות הגדולות בישראל. בתקופה בה מדינות מערביות אחרות מרחיבות ומייעלות את מערכי התחבורה הציבורית מסיבות חברתיות, סביבתיות וכלכליות, ישראל נותרת המדינה היחידה במערב שלא מפעילה תחבורה ציבורית שבעה ימים בשבוע.

ביום שישי הקרוב, 21/7/23, תצטרף נס ציונה למיזם 'נעים בסופ"ש' ובכך תהפוך להיות לעיר העשירית שמשתתפת במיזם זה, לצד עיריית רמת גן שמפעילה את מיזם 'סבבוס', עיריית הרצליה שמפעילה את 'קווי החוף' ולצד העיר חיפה, בה פועלים מספר אוטובוסים בשבת. עם הצטרפות עיריית נס ציונה ל'נעים בסופ"ש', מיזמי התחבורה הציבורית בשבת יפעלו ב-13 רשויות מקומיות ויוכלו לשרת כ-1,568,025 תושבים.

אורי קידר, מנכ"ל העמותה: "ההצלחה המסחררת של מיזמי התחבורה הציבורית בשבת מראים את מה שכל אדם עם שכל ישר כבר מבין: תחבורה ציבורית בשבת בישראל היא הכרח, היא פופולרית והיא רק תלך ותתרחב. כל סקר מראה לנו את התמיכה הציבורית, כל קו שנפתח מתמלא והעובדה שרק לפני 5 שנים מה שנראה היה כחלום רחוק הוא היום שירות שנהנים ממנו למעלה ממיליון וחצי ישראלים, מוכיח לנו שלציבור הישראלי יש כח להוביל שינויים ענקיים, ושהרשויות המקומיות הן זירה מצוינת לעשות כן. כבר בבחירות הקרובות אני מקווה שיבחרו עוד ועוד נבחרות ונבחרים עם אג'נדה ברורה של קידום ערכים ליברליים ושמירה על החופש של העיר ושל תושביה, זה בידיים של כולנו."

לכתבה של יפעת ראובן בדה-מרקר אודות הבדיקה שעשינו >>>לחצו כאן 

לדו"ח המלא >>> לחצו כאן 

שתפו את הפוסט